Ett måste

I två timmar har jag suttit och ringt hyresgästföreningen, försäkringsbolag och hyresvärd Graflunds. Och jag har kommit fram till ganska mycket faktiskt. Hyresgästföreningen meddelade mig att jag ska höra av mig till miljöförvaltningen inom kommunen om det nu inte sker nåt efter att jag i onsdags hörde av mig till hyresvärden. Inte mycket hjälp där eftersom jag inte kunde göra nåt konkret nu. Jag ringde därefter till Folksam och blev felkopplad tre ggr innan jag hittade rätt och kunde framföra mitt ärende. Om det skulle vara så att det är en vattenläcka inifrån byggnaden kan vi ha rätt till ersättning från vårt försäkringsbolag men om det skulle vara så att det har kommit in vatten utifrån är det Graflunds som ska stå för ersättningen. (Och jag som fick höra att dom inte ersätter någonting) Jag blev lycklig inombords och med en smula självförtroende ringde jag till Graflunds för att höra mig för hur det går med felanmälan. Jag förklarar min situation igen och återigen får jag höra att dom känner igen det där, duh. Hon säger att felanmälan har gått iväg men när hon tittar lite närmre, efter lite tjat om att jag måste veta att det gått fram, ser hon att den visst inte har gått iväg. Hur många ggr ska man behöva höra av sig. Det är som försäkringssnubben sa "Dom förhalar det så långt dom kan och dom vill helst inte ge nån ersättning, då är det enklare att få hoppa över hyran ett par månader". Jag nämnde för bruden att jag vill veta vad det är orsakat av för jag vill veta om det är mitt försäkringsbolag eller hyresvärden som ska betala ersättning. Inga protester där inte. Det är ju jävligt konstigt, med tanke på att det förra gången var ett tvärt "det är försäkringsbolaget som ska stå för ersättningen" jag fick slängt i örat. Jag satt till och med kvar i luren medan hon gjorde felanmälan på datorn för att få veta att den gick iväg. När jag förklarade för henne att jag hade hört av mig fyra ggr innan, sa hon att hon tyckte att det var förjävligt. Hon skulle minsann också bli förbannad. Men jag tycker inte att det känns äkta. Vad fan gör du inget för då? Du känner ju igeeeen det! *kräks*

Nu verkar det iallafall lösa sig lite och det skulle ju verkligen underlätta om vi fick ersättning som två hyror vi inte behöver betala. Det har ju faktiskt pågått sen början på juni...

Kommentarer
Postat av: Petrah

håller tummarna för att det löser sig. shit jag hade också blivit flyförbannad om jag fått mögel på mina grejor
och det byråkratiska krånglade för mycket.

Postat av: Pernilla

Heja Hannah!

2007-08-13 @ 21:15:00
Postat av: Emma

Ja säger som Grynet - Ta ingen skit! Go Hannah!

2007-08-14 @ 08:31:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback